onsdag 18 mars 2009

Strykbräda



Nu när källarplaneringen är igång så börjar jag genast drömma om allt "fluff" runtomkring. Det är egentligen rätt orättvist. Medan sambon lägger pannan i djupa veck över hur han ska göra vid byte av avloppsrör, hur han ska kunna slipa bort den gamla färgen på betonggolvet (som inte släpper igenom fukt)... ja, då går jag och köper en fin strykbräda istället. Samt filosoferar över vilka gardiner jag ska ha i min nya "tvätt-hörna". Life aint fair!
Jag tror att källaren kommer bli färdig någongång nästa vinter/vår så jag är rätt tidigt ute. Men det är roligt att planera och se framåt. Tills vidare står jag och stryker i lillans rum (som synes på bilderna ovan).

Strykbrädan i trä kommer faktiskt från Ikea. Men den ser helt rätt ut och kostar cirka hälften mot den super-designade trä-strykbrädan som jag sett på inredningsbutiker på nätet. Det blommiga överdraget är inhandlat på Syster lyckligs internet-butik. Det är Greengate, blommor och jordgubbar, och jag bara vet att det kommer bli en härlig tvättstuga i romantisk/prickig/pastell-stil. I like.

Sen inser jag att det är en lång, jobbig, skitig väg fram till mina skira små blomstergardiner. Men vad fanken, man måste ju ha en tydlig målbild för att orka! :)

Inga kommentarer: